21 October 2015

MEDISINSK SUPPORT FRA SAFE4s ALARMSTASJON

Monitoring Services Safe4 HealtcarePRESSEMELDING
-Safe4 har ambisjon om å bli en internasjonal totalleverandør av alarmstasjonstjenester. Med AMS AS på laget kan vi nå utvide tjenestespekteret til også å inkludere helse og omsorgstjenester og tilby dette til alle våre partnere. Dette er et ledd i vår satsning om å bygge verdens mest moderne alarmstasjon. De ansatte i gründerbedriften, Advanced Medical Support AS, har solid erfaring fra avansert medisinsk support, blant annet fra Norsk Luftambulanse og SOS International, sier Bjørge Kraft, CEO i Safe4 Security Group AS, som er meget begeistret for det samarbeidet som nå er etablert.

CEO, Gøran Gresholt i AMS, uttrykker også stor begeistring for samarbeidet. -Vi er glade for å kunne spille på lag med Safe4. Vi er et nystartet selskap, men våre medarbeidere har lang erfaring med å bistå kunder med medisinsk assistanse og løsninger. Safe4s tekniske responsløsninger passer som hånd i hanske inn i vår strategi, og vi ser derfor et stort potensiale i samarbeidet med Safe4 og selskapets moderne alarmstasjon.

Med bakgrunn i en stadig økende andel av eldre i befolkningen, har Næringsminister Monica Mæland i en artikkel i E24 (28.9.2014) uttalt at «Næringslivet er en viktig del av løsningen på fremtidens helse- og omsorgsutfordringer. Helsemarkedet er et vekstmarked med muligheter for norske bedrifter, og velferdsteknologi skal være en integrert del av omsorgstjenestene innen 2020.»

Både AMS og Safe4 ønsker å være førende aktører i helse- og omsorgsmarkedet som nå er inne i en spennende omstilling med nye og kostnadseffektive teknologiske løsninger. -Sammen med AMS kan vi nå tilby avanserte teknologiske alarmresponstjenester som kan bidra til nye og revolusjonerende helse- og omsorgstjenester kombinert med helsefaglig omsorg og kompetanse på alarmstasjonen, sier Bjørge Kraft.
-Vi har kun sett starten på fremtidens HomeCare løsninger. Med AMS ombord ligger veien åpen for oss hva gjelder å ta markedsandeler i løsninger knyttet til trygghet i hjemmet, avslutter Kraft.

Bjørge Kraft, CEO, Safe4 Security Group AS, mob: +47 920 36 023
Gøran Gresholt, CEO, Advanced Medical Support AS, mob: +47 913 78 077