9 December 2015

SAFE4 ETABLERING I ESTLAND

Safe4 Security Group AS har i dag datterselskap i Danmark og partneravtaler Sverige. Nå etablerer selskapet et estlandsk datterselskap med hovedkontor i Tallinn.

CEO i Safe4, Bjørge Kraft, sier: -Estland er et spennende marked for oss. Vi samarbeider godt med etablerte sikkerhetsselskap i landet, og ser at vi kan være en god tilrettelegger for dem på lik linje med de nordiske selskapene vi samarbeider med. Offentlige virksomheter i Estland har vist stor interesse for våre produkter og løsninger. Safe4 i Estland vil tilby hele vårt tjeneste- og produktspekter, men vil i første omgang fokusere salget rundt vårt revolusjonerende brannvernprodukt, N2Towers.

nyheter4.pngVeiko Vaher har takket ja til å lede Safe4 i Estland. Veiko Vaher kommer tidligere fra stillingen som CEO for cash handling i G4S Estland.

- Jeg er svært glad for å bli en del av Safe4s europeiske satsing, uttaler Veiko Vaher.
- Safe4’s forretningsmodell er spennende, og løsningene vi går til markedet med, vil gi våre kunder avanserte og kostnadseffektive løsninger på deres sikkerhetsutfordringer.

Safe4’s Internet of Things (IoT)-løsninger gjør at Safe4 i Estland kan få innpass også i markeder utenfor det tradisjonelle sikkerhetsmarkedet. Safe4s internasjonale FG og SBSC godkjente alarmstasjon er hjertet også i den estlandske virksomheten.

-Utover de nye teknologiske løsningene, er naturligvis IoT konseptene og kryss-europeiske leveranser meget spennende for ekspensjon mot den nye sikkerhetsverden, uttaler Vahler.

CEO, Bjørge Kraft, har klokketro på at Safe4 har valgt riktig forretningsmodell. -Vi ser at vi nå inviteres inn i varmen hos flere store internasjonale aktører. Teknologien vi besitter samt våre internasjonale rettigheter og eierskap, gjør at vi blir invitert inn i markedet via disse aktørene. Safe4 etablerer seg i Estland for å kunne yte best mulig service lokalt. Våre produkter og løsninger går foran. Vi følger etter med lokal tilstedeværelse for best mulig å kunne understøtte leveransene og yte god service, avslutter Kraft.

Bjørge Kraft, CEO, Safe4 Security Group AS, mob: +47 920 36 023, bk@safe4.com
Veiko Vaher, CEO, Safe4 Security Group Estonia OÃœ, +37 25177024, vv@safe4.com