23 February 2017

SAFE4 UTVIDER SITT SMARTHUSTILBUD MED SMARTE DØRLÅSER FRA YALE

YaleDoormanASSA ABLOY Skandinavia - med sine velrenommerte varemerker ASSA, Ruko, Trioving og Yale - har inngått et strategisk partnerskap med Safe4 Security Group AS for å kunne tilby forbedrede smarte sikkerhetsløsninger for private boliger. Sammen vil de to selskapene nå tilby boligeiere en rekke smarte løsninger, blant annet nøkkelfri adgang til sine hjem.

Safe4 gateway’en, HomeGate, har avansert IOT teknologi for å sikre en trygg, smart og brukervennlig løsning. Den kommuniserer med ASSA ABLOY Skandinavias Yale Doorman digital dørlås, og gir forbrukerne full kontroll over tilgangen til sine hjem via en enkelt, integrert smarttelefon-app. Safe4’s sikre smarthus- løsninger har skapt stor internasjonal interesse, noe som sannsynligvis vil intensiveres med dette nye partnerskapet.

-ASSA ABLOY er en ledende global aktør med et globalt fotavtrykk og kompetanse i smarte dørlåser. Med deres skandinaviske eksperter på vårt lag, kan vi utvikle våre løsninger enda mer nå som vår HomeGate 'snakker med' den smarte dørlåsen, Yale Doorman, sier CEO, Bjørge Kraft, i Safe4.

-Et smart hjem starter med en smart dør. Det er derfor vi mener at en smart digital dørlås, som vår Yale Doorman, bør være et grunnleggende element i enhver integrert IOT hjem-løsning, legger Kristoffer Wadman, Director Business Development i ASSA ABLOY Skandinavia til.

Forenkler hverdagen
Den integrerte smart-funksjonaliteten begge selskaper nå tilbyr, gjør det mulig for bolig- og hytteeiere å automatisere en rekke funksjoner i huset. For eksempel, dersom en Yale Doorman åpnes eller lukkes, utløser dette et et signal som gjør at også vannlåsen lukkes eller åpnes. På samme måte kan elektriske apparater automatisk slås av eller på; lys kan dimmes, og hjemmets temperatur reguleres, hvis boligeier har forhåndsprogrammert dette ved hjelp av det brukervennlige grensesnittet til Safe4.

Full kontroll med én eneste app
HomeGate fungerer også som boligenens sikkerhetssystem og brannalarm, og kan aktiveres og deaktiveres via Yale Doorman digitale lås. Ved hjelp av den integrerte onestiAPP’en, kan boligeier enkelt styre det meste av hjemmets IOT enheter, enten han er hjemme eller bortreist.
-Vi tror kombinasjonen av HomeGate og Yale Doorman også åpner døren til nye muligheter for å utvikle nye omsorgsløsninger for pleietrengende i deres egne hjem, legger Kraft til.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Bjørge Kraft, CEO, Safe4 Security Group AS, mob 920 36 023, bk@safe4.com
Kristoffer Wadman, Director Business Development, ASSA ABLOY Scandinavia
mob +46 72-526 12 60, kristoffer.wadman@assaabloy.com

Om Safe4 Security Group AS:

Et internasjonalt teknologikonsern som bygger på arven fra sikkerhetsindustrien og tilrettelegger for etablering av nye gjentagende inntekter for sine kunder. Gjennom vår verdensledende IOT plattform og våre sertifiserte monitoreringstjenester, skaper vi forutsetninger for tredjeparts sensor-teknologi. Vi tilbyr kunder med høy-volum porteføljer et partnerskap og en lojalitetsvennlig forretningsmodell.

Safe4 leder an med forbedret IOT-teknologi, egnet til å betjene partnere og kunders krav til SMART LIVING-, SIKKERHETS-, og digitale HELSE- og OMSORGSLØSNINGER.

About ASSA ABLOY:
ASSA ABLOY is the global leader in door opening solutions, dedicated to satisfying end user needs for security, safety and convenience. Since its formation in 1994, ASSA ABLOY has grown from a regional company into an international group with about 46,000 employees, operations in more than 70 countries and sales of SEK 68 billion. In the fast-growing electromechanical security segment, the Group has a leading position in areas such as access control, identification technology, entrance automation and hotel security.