27 February 2017

SFE BASERER SINE SMARTHUS-LØSNINGER PÅ SAFE4 TEKNOLOGI

Sogn og Fjordane EnergiSogn og Fjordane Energi (SFE) og teknologiaktøren Safe4 Security Group har inngått et strategisk samarbeid for å tilby konsepter innenfor smarthus-, sikkerhets- og omsorgsløsninger for forbrukermarkedet.

Fremtidens brukeropplevelser
-Vi satser offensivt for å styrke våre tjenester til kundene, med fokus på teknologiske løsninger som gir økt komfort, trygghet og energisparing, sier Christin Aare Vabø, markedssjef i SFE.
-Gjennom IoT plattformen til Safe4 kan SFE nå tilby sine kunder muligheter for energioptimalisering og smarte hjem-løsninger, og med selskapets bakgrunn fra sikkerhetsbransjen, vil vi kunne levere mange nye tjenester til våre kunder og samtidig være trygge på at boligeierens sikkerhet blir ivaretatt. Som en del av tilbudet inngår monitorering fra den FG- godkjente alarmstasjonen til Safe4.

Via Safe4s IOT plattform blir SFE i stand til å utvikle innovative forretningsmodeller og skape nye brukeropplevelser, sier Christin Aare Vabø i SFE

Alt-i-ett-løsning
General Manager i Safe4 Security Group, Ronnie Poulsen, er meget forventningsfull til samarbeidet: - Vi er glade for at Sogn og Fjordane Energi velger vår teknologi og vår egenutviklede Gateway når de skal tilby flere tjenester til forbrukerne. Med våre løsninger kan energiselskapet tilby sine kunder muligheter for energioptimalisering og smarte hjem-løsninger. Forbrukeren slipper et utall av fjernkontroller og app’er. Med vår felles løsning styres hjemmet kun via èn enkelt gateway og en applikasjon. Vi mener at vårt konsept vil gi SFE et klart fortrinn i kampen om energikundene og bidra til en bedre brukeropplevelse, sier Ronnie Poulsen.

Presenterer samarbeidet på Mobile World Congress 2017
På MWC i Barcelona denne uken viser Safe4 sin løsning og en film produsert av SFE hvor de skisserer hva kundene kan forvente seg.

Møt oss på stand 6H20 på Mobile World Congress i Barcelona fra 27. 2 - til 2.3. 2017.

For mere informasjon, vennligst kontakt:
Christin Aare Vabø, markedssjef i SFE, mob +47 97983962, christin.vabo@sfe.no
Ronnie Poulsen, General Manager, Safe4 Security Group AS, mob +47 932 01 342, rp@safe4.com

Om Sogn og Fjordane Energi AS:
Sogn og Fjordane Energi produserer, distribuerer og omsetter kraft. Vi er et av Vestlandets største kraftselskap, med 260 ansatte, ansvar for over 4000 km linjenett og er en engasjert strømleverandør for hjem og næring over hele Norge. Vår visjon er «Kraft til å påverke framtida» som sier mye om vår virksomhet, vår rolle i samfunnet og vår verdiskaping for fremtiden.

Om Safe4 Security Group AS:
Et internasjonalt teknologikonsern som bygger på arven fra sikkerhetsindustrien og tilrettelegger for etablering av nye gjentagende inntekter for sine kunder. Gjennom vår verdensledende IOT plattform og våre sertifiserte monitoreringstjenester, skaper vi forutsetninger for tredjeparts sensor-teknologi. Vi tilbyr kunder med høy-volum porteføljer et partnerskap og en lojalitetsvennlig forretningsmodell.

Safe4 leder an med forbedret IOT-teknologi, egnet til å betjene partnere og kunders krav til SMART LIVING-, SIKKERHETS-, og digitale HELSE- og OMSORGSLØSNINGER.