16 November 2016

TAR GLOBALT GREP OM SMART LIVING GJENNOM OPPKJØP AV SENSELOOP

IoT Gateway for smart livingPRESSEMELDING

SAFE4 SECURITY GROUP TAR GLOBALT GREP OM SMART LIVING GJENNOM OPPKJØP AV SMARTHUS-AKTØREN SENSELOOP.

Med det ferske oppkjøpet av smarthus-aktøren Senseloop, er Safe4 Security Group klar til å lansere sitt nye totalkonsept Smart Living, der bolig- og hytteeiere nasjonalt og internasjonalt vil tilbys nye brukervennlige og smarte produkter og tjenester.

Safe4 Security Group er et norsk sikkerhetskonsern i sterk vekst. Med utgangspunkt i egen FG-godkjent alarmstasjon, leverer selskapet tjenester til markeder over hele verden der sikkerhet anses som kritisk. Selskapet lanserer nå sitt Smart Living konsept, som forener tradisjonell boligalarm, med smart styring av boligen.

Safe4 Security Group har utviklet en «alt i ett» gateway, onestiHOMEGATE, som dekker alle de viktige trådløs-teknologiene, og tilbyr en trygg struktur for innhenting og lagring av data. Selskapets leveranser er fundamentert i sikkerhetsløsninger og forener tradisjonell boligalarm med smarthus-produkter og tjenester.

Bjørge Kraft, CEO i Safe4 Security Group uttaler:
«Safe4 har over de siste 2 årene utviklet et totalintegrert, sømløst og uavhengig Smart Living-konsept. Vi håper å kunne bidra til at markedet raskere kan adoptere effektiviserende teknologi, uten å gå på bekostning av sikkerhet og helse. Vi ser at sluttbrukere søker helhetlige løsninger, og vil unngå valg av teknologi og tjenester som låser dem inne med en tilbyder.

I Norge og internasjonalt har selskapet signert store avtaler med aktører innen sikkerhet, energi, telecom og forsikring. Vi ønsker å være ledende innen de raske teknologiendringene som skjer på tvers av bransjer og sektorer.

Med oppkjøpet av Senseloop faller en viktig bit på plass i konseptet, med avanserte software-løsninger og gode brukeropplevelser. Vi ble imponert over hvordan gründerne Sølve Grimkelsrud og Mikkel Selente, har klart å forene avansert teknologi med enkle og gode brukeropplevelser.»

Bjørge Kraft, CEO i Safe4 Security Group AS, mob 920 36 023 , bk@safe4.com